Mediatorsite

Over het algemeen heeft social media marketing een slechte reputatie als het gaat om B2B-leadgenen. De waarheid is dat sociale media een geweldige bron van leads kunnen zijn als je weet waar je moet zoeken. Denk aan contentmarketingplannen met onder andere SEO-geoptimaliseerde blogs die je traffic brengen en je helpen om de bodem van de trechter te bereiken tegen de gewenste conversiepercentages.Er zijn verschillende bedrijven waar je leadgeneratie kunt laten uitvoeren, zoals bijvoorbeeld Seofy.

Met de opkomst van sociale netwerksites worden sociale media steeds meer gebruikt door zowel organisaties als individuen om leads te genereren en zakelijke kansen te verwerven. Door meer dan 50% van de marketeers beschouwd als een van de meest uitdagende strategieën voor het genereren van leads, biedt het bedrijven enorme mogelijkheden om netwerken op Facebook, LinkedIn en Instagram onder de knie te krijgen. Of uw bedrijf nu adverteert op websites met zoekresultaten of op sociale media, er komt meer bij kijken als u productie- of verzekeringslijnen wilt genereren.

Deze methoden voor het creëren van leads vallen onder de paraplu van adverteren, maar omvatten ook onbetaalde bronnen zoals organische zoekresultaten en aanbevelingen van bestaande klanten. Verkoopleads kunnen worden gevolgd met telefoontjes, e-mails en sociale verkoop aan verkopers.

Goede leads genereren voor je bedrijf

Een goede lead is een potentiële klant die interesse heeft in jouw product of dienst en bereid is een aankoop te doen in de markt. Richt uw teams op het ontwikkelen van hoogwaardige leads die de meeste impact hebben op uw verkoop: u bent meer geïnteresseerd in uw inhoud en services dan andere leads en heeft lagere waarden. Numerieke waarden identificeren de leads die het meest relevant zijn voor uw verkoopteam.

Marketeers en verkoopteams gaan door de leads om hun kwaliteit van leads te bepalen. Marketing stuurt leads naar het verkoopteam voor feedback, zodat ze kunnen verwachten dat verkopen worden gedaan en leads blijven genereren. Wanneer marketing wekelijks of maandelijks feedback van sales ontvangt, kan het toekomstige leadgeneratiecampagnes aanpassen om de kwaliteit van de leads die aan sales worden voorgelegd te verbeteren.

Leadgeneratie is belangrijk voor e-commerce en andere bedrijven, omdat e-mailmarketing een van de meest effectieve kanalen is voor marketing om contactgegevens van potentiële klanten te verzamelen en bedrijven in staat te stellen deze op de markt te brengen, zelfs als ze geen aankoop doen. De strategieën die u gebruikt om leads van uw potentiële klanten te genereren, moeten voor uw bedrijf worden ingevoerd om ervoor te zorgen dat uw leads van goede kwaliteit zijn en het koesteren waard zijn voor de toekomst.

Het proces van leadgeneratie

Leadgeneratie is het proces van het vastleggen van leads, het behouden van interesse, het promoten ervan, het voorkomen dat ze breken en het rechtvaardigen van hun wens om te communiceren met uw bedrijfsgerichte marketingteam. Leads aanmoedigen betekent het vergroten van de naamsbekendheid en interesse in uw producten en diensten en het promoten van nieuwsgierige prospects via de marketingtrechter en in uw verkooppijplijn. Leadgeneratie is een krachtige drijvende kracht achter groei door uw verkoop- en marketingteams te integreren, boeiende inhoud te bouwen, potentiële klanten in uw campagnes te benutten en investeringen te doen.

Onze ultieme gids geeft antwoord op de meest prangende vragen over het bouwen van een effectief leadgeneratiesysteem, zodat u het juiste proces kunt implementeren om uw pijplijn vol te houden en uw leveranciers bezig te houden met zakendoen.

Leadgeneratie wordt gedefinieerd als het proces waarbij geïnteresseerde partijen worden aangetrokken en omgezet in interesse in de producten en diensten van uw bedrijf. Leadgeneratie is een proces om leads aan te trekken naar een contactbeheer- en marketingsoftwaresysteem om ze te betrekken bij het koopproces, ze te overtuigen van uw aanbiedingen en ze om te zetten in betalende klanten.

De juiste technieken voor meer leads

Leadgeneratie is een marketingproces dat de interesse in een product of dienst stimuleert en wekt om een ​​verkooppijplijn te ontwikkelen die het bedrijf in staat stelt om doelen te bereiken totdat ze klaar zijn om te kopen. Leadgeneratie is gunstig voor B2B-technologiebedrijven omdat het de verkoopcyclus verkort, cold calls elimineert en potentiële klanten beter aanspreekt. Voor veel B2C-bedrijven is het een belangrijk onderdeel van de commerciële jurisdictie, omdat hun producten duizenden dollars kosten en webbezoekers hun producten en diensten eerder via een website kopen.

Het genereren van leads gaat over het onderhouden en opbouwen van relaties met uw leads door waardevolle aangepaste inhoud te bieden die hen waarschijnlijk zal aanzetten om de betalende klanten van uw bedrijf te worden. Leadgeneratie is niet eenvoudig en kost veel werk, daarom besteden veel kleine bedrijven hun leadgeneratie uit aan bedrijven die gespecialiseerd zijn in het aantrekken van potentiële klanten en deze omzetten in aankopen bij elkaar. We weten allemaal dat u de beste persoon bent om uw bedrijf te kennen, maar het is moeilijk om nieuwe leads te genereren in het digitale tijdperk waarin we leven.

Wanneer je contentmarketing gebruikt, wil je gebruikers in verschillende stadia van de trechter vastleggen en omzetten in leads. 

Contentmarketing toepassen

U kunt uw contentmarketing initiatieven aanpassen, bijvoorbeeld om veelgestelde vragen te beantwoorden om leads te krijgen, of uw gebruik van sociale netwerken optimaliseren om uw ideale leads te bereiken.

Als u uw tijd wilt maximaliseren, kunt u uw inhoud opnieuw toewijzen om uw bereik te vergroten, zodat u nieuwe leads naar uw bedrijf kunt halen. Elke fase van de lead generation-trechter vereist een andere benadering van content: je hebt laagdrempelige educatieve content nodig om mensen in de latere stadia te betrekken, terwijl je high-touch transactiecontent nodig hebt om de drempel om te kopen te verlagen.

Als je leads van hoge kwaliteit wilt genereren, moet je een klein bedrag hebben en vice versa en meer middelen investeren in leads. Als u uw leads niet consequent verhoogt tot 11,3% per week, zult u dat aantal uiteindelijk overschrijden. Aan de andere kant, als je veel leads van lage kwaliteit voor je maakt tegen een prijs, stuur ze dan naar sales, wat een relatie van één uur is tussen sales en marketing en sales heeft meestal meer personeel nodig.