Lopen er dagelijks een heleboel mensen langs uw winkel maar gaat slechts een gering aantal naar binnen? Afhankelijk van de soort winkel zijn hier verschillende redenen voor. Zo kan het zijn dat u een winkel beheert met een zeer specifiek doelgroep, waardoor maar een klein deel van de voetgangers zich aangesproken voelt.  In dat geval zult u moeten kijken of u wel op de juiste plaats bent gevestigd of dat u misschien op zoek moet naar een andere plek. Is dit echter niet het geval en verkoopt u een breed en diep assortiment aan producten die voor vrijwel iedereen geschikt zijn? Dan kunnen er andere redenen spelen.

Verhoog de kans op een nieuwe klant

Klanten zijn natuurlijk onmisbaar voor een winkel. Zonder klanten zou een winkel namelijk niet kunnen bestaan. Toch gebeurt het vaker dat winkels niet of nauwelijks klanten krijgen en daardoor veel omzet missen. Het gevolg? Ze geven op, gaan failliet of gooien het concept om. In sommige gevallen zijn dit goede keuzes, maar in veel gevallen kan dit ook eenvoduiger worden opgelost. Een groot deel van uw klanten kijkt namelijk naar de aantrekkelijkheid van uw winkel. Spreekt dit niet aan? Dan is de kans heel erg klein dat deze bezoekers alsnog naar binnen gaan om een kijkje te nemen. 

Vernieuw de etalage

Om het aantal bezoekers te verhogen kun je ervoor kiezen om de etalage te vernieuwen en deze aantrekkelijk en kenmerkend voor uw winkel in te richten. Het gebruik van het juiste etalage materiaal kan ervoor zorgen dat voetgangers meer geneigd zijn om naar binnen te gaan en een kijkje te nemen. Etalagemateriaal kan ook wordem aangespast op basis van de situatie of seizoen. Dit zorgt voor veel bekijks en kan u zelf een status opleveren waaraan voetgangers u herkennen.

https://endlessbranding.com/etalagemateriaal