Mediatorsite

Als ondernemer zijnde is het lang niet altijd even makkelijk om afspraken te maken met anderen. Je wilt iedereen natuurlijk op zijn woord geloven, maar zolang het niet op schrift staat met een handtekening eronder betekent dit dat je nooit zeker bent. Daarom is het belangrijk als ondernemer dat je duidelijke afspraken op contract zet, of duidelijke wijzigingen voor je bedrijf ook op papier zet. Maar hoe doe je dit? En hoe zorg je ervoor dat het waterdicht zit? Een notaris in Amsterdam kan hierbij te pas komen. Hierbij dan ook een aantal momenten wanneer het voor jou als ondernemer handig kan zijn om een notaris in te schakelen. 

Bij het starten van een onderneming

Er zijn natuurlijk veel ondernemingsvormen en elke ondernemingsvorm brengt zijn voordelen en nadelen met zich mee. Daarom is het verstandig om voordat je een onderneming opstart jezelf raad te laten plegen bij een notaris. Zij kunnen je precies vertellen welke onderneming bepaalde fiscale voordelen maar ook consequenties met zich meebrengt. Hierdoor ben je beter op de hoogte wat de risico’s zijn maar ook wat de voordelen zijn. 

Samenwerking

Als je gaat samenwerken met andere bedrijven, dan is het zeker verstandig om een notaris in te schakelen. Je wilt je samenwerking namelijk op papier hebben, zodat er duidelijke afspraken van beide partijen zijn waaraan zij zich moeten houden. Hierdoor zorg je ervoor dat beide partijen deze afspraken ook echt gaan naleven en dat je niet zomaar even een ander pad kan bewandelen. Je wilt niet dat er misvattingen later kunnen ontstaan en dat alles in een keer veranderd kan worden. 

Mocht je een notaris willen inschakelen kan je een kijkje nemen op dudokvanheelnotariaat.com