Bij het werken met een groot aantal accounts of alleen grote accounts, wordt het moeilijk om de webinterface te gebruiken: veel wijzigingen aanbrengen kost veel tijd en is niet erg handig, de mogelijkheid van massa-acties is beperkt. Om de tijd die wordt besteed aan het voltooien van taken te verminderen, gebruiken specialisten de applicatie AdWords Editor, waarmee u lokaal met advertentiecampagnes kunt werken en de traagheid van de webinterface vermijdt. Het maakt het mogelijk om tegelijkertijd in meerdere accounts, advertentiecampagnes en groepen te werken, en om bulkbewerkingen uit te voeren, waardoor de tijd die aan het werk wordt besteed, wordt verminderd. Hier zijn een paar tips voor het gebruik van de AdWords Editor-app waarmee u uw persoonlijke productiviteit nog verder kunt verbeteren. MeerkeuzeWelke functie van AdWords Editor is het handigst voor professionals? Een van de eerste dingen die in je opkomt, is de meerkeuzefunctie. Stel dat uw account 50 actieve campagnes bevat en dat het de taak is om voor zeven advertentiegroepen dezelfde biedingen in te stellen. Houd de “Ctrl” -toets ingedrukt en klik met de linkermuisknop om de gewenste advertentiecampagnes te selecteren, in het venster “Beheer” – het gedeelte “Advertentiegroepen” en vervolgens in het bewerkingsvenster de overeenkomstige waarde voor de maximale kosten per klik. Als het de taak is om het bod voor afzonderlijke advertentiegroepen in verschillende advertentiecampagnes te wijzigen, is er een mogelijkheid om de vervolgkeuzelijst uit te breiden met groepen, de juiste te selecteren met dezelfde sneltoets en de waarde te wijzigen in de vereiste waarde. Het belangrijkste kenmerk van deze functie is dat u bulksgewijs wijzigingen kunt aanbrengen in afzonderlijke componenten van een advertentieaccount zonder de rest te beïnvloeden. Meervoudige selectie kan niet alleen worden toegepast op de maximale CPC-waarde, maar ook op vele andere componenten, bijvoorbeeld elementen van advertenties, groepen, campagnes, enzovoort. Bulk vervangingEen andere handige functie van AdWords Editor is het vervangen van bulktekst. Wat maakt het zo belangrijk voor professionals? Stel je voor dat je enkele duizenden advertenties in je account hebt met verschillende variaties op de tekst, maar dat ze allemaal een ander element hebben dat dringend moet worden vervangen. In combinatie met multiple choice wordt bulkvervanging een krachtig hulpmiddel om dingen voor elkaar te krijgen. Met de sneltoets “Ctrl + H” wordt een venster geopend waarin u met een paar klikken de ene waarde door de andere kunt vervangen voor duizenden advertenties. Deze techniek kan ook helpen bij het bewerken van trefwoorden, bijvoorbeeld als er een taak is om in woordgroepen 2020 te wijzigen in 2021 of een modifier voor breed zoeken “+” toe te voegen. Deze functie heeft ook meer subtiele instellingen waarmee u snel taken kunt voltooien binnen de AdWords Editor-omgeving: een waarde toevoegen voor of na bestaande tekst, biedingen verhogen of verlagen met een bepaald percentage, het hoofdlettergebruik wijzigen. Kopieer advertentiegroepen, advertenties of zoekwoorden in bulk Elke specialist die met grote accounts werkt voor honderden advertentiecampagnes, die zijn onderverdeeld in een groot aantal GEO’s, weet dat elke taak met betrekking tot de introductie van nieuwe advertenties of andere elementen een indrukwekkende hoeveelheid tijd kan kosten. De AdWords Editor-app helpt u bij deze taken. Als u bijvoorbeeld in enkele tientallen campagnes een nieuwe advertentiegroep moet implementeren, hoeft u deze niet in elk van deze campagnes handmatig te starten. Het is voldoende om een groep in de ene campagne aan te maken en deze vervolgens als volgt naar de andere te kopiëren: gebruik de sneltoetsen “Ctrl + C” om een nieuwe groep te kopiëren, ga naar het accountniveau en plak deze “Ctrl + V”. Er verschijnt een venster waarin u het filter kunt gebruiken om de gewenste campagnes te selecteren en deze kunt markeren met een vinkje. De nieuwe groepen verschijnen in alle geselecteerde advertentiecampagnes. Deze functie is ook handig wanneer u met advertenties, zoekwoorden en andere elementen in uw account werkt. Gelijktijdig werken met meerdere accountsEen andere handige functie van AdWords Editor waarmee u tijd kunt besparen, is de mogelijkheid om met meerdere accounts tegelijk te werken. U kunt teksten, trefwoorden of andere elementen in afzonderlijke vensters vergelijken en ze op één scherm bekijken. Als u de taak heeft items tussen accounts over te dragen, kunt u campagnes, groepen of advertenties tussen accounts kopiëren en plakken. De schil van een reclamecampagne kopiërenVaak zijn er taken die verband houden met het opzetten van nieuwe campagnes op basis van bestaande campagnes. Bestaande advertentiecampagnes moeten bijvoorbeeld nieuwe zoekwoorden testen, maar u wilt geen tijd verspillen aan het kiezen van instellingen in nieuwe advertentiecampagnes. In dit geval gebruiken we de shell-kopieerfunctie. We noemen het door met de rechtermuisknop op de campagnenaam te klikken of door de sneltoetsen “Ctrl + Shift + C” te gebruiken. Met deze methode kunt u snel de campagneshell kopiëren met behoud van de naam en instellingen, maar advertentiegroepen niet overdragen. Gebruik spreadsheets om campagnes te makenDoorgaans worden volumetrische campagnes met zoekwoordtargeting aanvankelijk voorbereid in een ‘opvul’-bestandsindeling in spreadsheets die campagnenamen, groepsnamen, zoekwoorden en advertentie-elementen bevatten. Met AdWords Editor kunt u informatie uit dergelijke bestanden importeren en automatisch campagnes, groepen, advertenties, trefwoorden enzovoort maken. De beschreven functie kan worden opgeroepen door op “Account” – “Import” – “Tekst invoegen” te klikken. Kopieer vervolgens de gegevens vanuit de tabel naar het klembord en plak deze in het venster dat verschijnt. Voor een juiste werking is het belangrijk om er rekening mee te houden dat de kolomnamen moeten overeenkomen met de data die u wilt importeren. Maak meerdere wijzigingen functieHierboven hebben we een methode beschreven om campagnes te importeren uit een “fill” -bestand, dat bijna volledig kant-en-klare campagnes bevat. Maar wat als het de taak is om alleen zoekwoorden uit een bestand in bestaande campagnes te importeren? In dat geval gebruiken we de functie “Enkele wijzigingen aanbrengen”. Door op deze knop op trefwoordniveau te klikken, wordt een venster geopend voor het importeren van gegevens en het selecteren van groepen waarin u nieuwe zinnen wilt insluiten. Op deze manier kunt u nieuwe woorden in meerdere groepen tegelijk introduceren, waarbij u een minimale hoeveelheid tijd aan deze taak besteedt. GevolgtrekkingDoor actief met de AdWords Editor-app te werken, kunt u snel alle voordelen zien. Ik sprak over de belangrijkste kenmerken van het systeem, waarvan de implementatie al veel moeite zal besparen in het dagelijkse werk. Bovendien heeft elk van de beschreven functies andere toepassingen die een apart artikel verdienen. Als u, net als wij, vaak met grote accounts werkt, kan de AdWords Editor de tijd voor het voltooien van taken aanzienlijk verkorten en de persoonlijke productiviteit verhogen. We wensen je het beste bij het leren van nieuwe tools!
Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com |
https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html |